Tuesday, July 10, 2012

Intresserad av ett intresse

Alltså gah. Jag blir knäpp på mig själv. Vad brinner jag för? Vad har jag för intressen? När jag får den frågan brukar jag svara tv-spel och kompisar. Men seriöst? Spel är ett för brett område för att kallas intresse, och att umgås kan knappt vara ett intresse.
Jag tänker lite på vad folk jag känner brinner för; judo, bilar, datorer, dans, sci-fi, starwars, skidåkning, foto, homosamhället osv.
Så kommer man till mig. Hej jag heter André. Jag brinner inte för något speciellt o har inga intressen.
När jag tänker tillbaka så verkar det som att jag aldrig har orken att hålla uppe ett intresse. Det lixom bara dör ut. Gitarrspelande, astrologi, grekisk mytologi, fantasygenren, astronomi och japanska är alla intressen jag haft, som sedan bara dött. Jag vet inte. Vissa grejer känner jag mig för dålig på o blir så besviken på mig själv för, att jag lägger ner det. Andra saker känns bara som slöseri med tid. Suck.

No comments:

Post a Comment